Groep 1-2

Kleuters ontwikkelen zich in hun eigen tempo, de een doet dat wat sneller dan de ander. Jonge kinderen ontwikkelen zich sprongsgewijs, waardoor het beeld een paar maanden later al weer heel anders kan zijn. Tellen, kleuren en vormen benoemen, iets vertellen in de kring, samen spelen, rijmen, luisteren naar een verhaal etc.: voor kleuters valt er heel wat te leren. Allemaal zaken die het fundament vormen voor het latere leren. Groep 1 en groep 2 horen bij ons op school bij elkaar. In groep 2 worden de kinderen stukje bij beetje voorbereid op het meer schoolse leren dat in groep 3 begint. Maar tegelijkertijd mag je kind nog lekker kleuter zijn en volop spelen. Want dat is wat kleuters doen; spelenderwijs leren.

Groep 1-2A Groep 1-2B Groep 1-2C Groep 1-2D Leerjaar informatie 1-2