Groep 1-2D

Mijn naam is Suzanne van Haaster-van Kan. Na de havo heb ik een toeristische opleiding gevolgd en een aantal jaar in een hotel gewerkt, alvorens te besluiten dat de Pabo en leerkracht zijn beter bij mij past. Ik ben de duale Pabo gaan doen en ik heb vervolgens 10 jaar met veel plezier op een basisschool in Laakkwartier gewerkt. In die periode heb ik ook de Master SEN leren gevolgd om de kinderen nog beter te kunnen begeleiden in  en buiten de groep (RT). Sinds 2012 werk ik nu met veel plezier op De Paradijsvogel.

Op school en thuis (ik heb 2 dochters die inmiddels op de middelbare school zitten), heb ik de afgelopen jaren gemerkt, dat het welbevinden van een kind op nummer 1 staat. Zit een kind niet lekker in zijn/haar vel, dan zal dit bij alles in de weg staan (sociale contacten, leerresultaten). Hier wilde ik me meer in gaan verdiepen. Hoe kan ik als leerkracht zorgen dat een kind zich veilig voelt in de groep, zodat we het met elkaar fijn hebben, maar ook tot de best mogelijke resulaten komen. Een aantal jaar geleden heb ik met veel plezier de kindercoach opleiding gevolgd en daarna  de kinderyoga opleiding afgerond. Ik merk dat deze opleidingen me nog meer handvatten geven om op sociaal-emotioneel vlak de kinderen te kunnen begeleiden en hen beter in hun vel te laten zitten, plezier te laten maken, blij te zijn. In de groep doe ik regelmatig oefeningen/werkvormen/spelletjes uit deze opleidingen.

Al met al heb ik veel zin in dit nieuwe schooljaar! Laten we er met elkaar een mooi jaar van maken, de samenwerking met ouders vind ik namelijk erg belangrijk. Als u iets wilt vragen of vertellen bent u na schooltijd welkom of kunt u mij mailen op:

svkan@paradijsvogel.lucasonderwijs.nl

Suzanne van Kan

Ik ben juffrouw Franny en leerkracht van groep 1-2 D. Ik werk op dinsdag, woensdag en donderdag in groep D.

Ik hou van de natuur en ben blij met onze groene schooltuin. Regelmatig loop ik met de kinderen door de tuin om te kijken hoe iets groeit, hoe lekker een bloem of kruid kan ruiken en hoe we goed voor de dieren kunnen zorgen die in de tuin leven. Ik vind het belangrijk om de kinderen bewust te maken van de natuur en de rol van de mens hierin. Ik heb zelf ook een moestuin waar ik probeer lekkere groenten en kruiden te kweken. Ook doe ik graag leuke dingen met mijn gezin en vrienden.

Kleuters zijn puur, bekijken de wereld met een magische blik: alles is mogelijk en (bijna) alles is leuk. Er is veel voor ze te ontdekken en te beleven.  Ik laat ze graag met zoveel mogelijk dingen kennismaken zodat ze veel ervaringen op kunnen doen.

Met elkaar ontdekken hoe de wereld in elkaar zit en hoe we op een goede manier met elkaar kunnen communiceren, vind ik belangrijk en daar werken we eigenlijk de hele dag aan. Het is belangrijk dat de kinderen zich op hun gemak voelen en zich veilig genoeg voelen om hun gevoelens te uiten. Hun welbevinden is een basisvoorwaarde.
Daarnaast is het belangrijk dat ze leren hoe ze op een goede manier met hun vriendjes kunnen spelen en ook dat ze leren wat ze kunnen doen als het een keer niet zo goed gaat. Dan lossen we dit samen op.

Ik vind het belangrijk dat ouders en school goed samenwerken: zo komen we tot de optimale begeleiding van de kinderen.

Als u graag ergens over wilt praten, dan kunt u dit na schooltijd doen  of per mail een afspraak maken: fvgelder@paradijsvogel.lucasonderwijs.nl

Franny van Gelder