Bestuur Lucasonderwijs

Elke school voor bijzonder onderwijs heeft een schoolbestuur. Met bijzonder onderwijs wordt niet bedoeld speciaal onderwijs, maar de levensbeschouwelijke richting van de school, zoals katholiek, protestant en neutraal onderwijs.

De Paradijsvogel ressorteert onder het bestuur van de Stichting Lucas Onderwijs. Deze stichting wordt bestuurd door een College van Bestuur en een College van Toezicht. Nadere informatie over Lucas Onderwijs vindt u op de site www.lucasonderwijs.nl.

Momenteel vallen zesenveertig scholen voor basisonderwijs, zes scholen voor speciaal basisonderwijs, drie expertisecentra en vier scholengroepen voor voortgezet onderwijs met in totaal zesentwintig vestigingen, onder de verantwoordelijkheid van het bestuur van de stichting.

Vanuit Lucas Onderwijs is er ook een aantal standaard-teksten voor de schoolgids. De beleidsmatige uitgangspunten die hierin worden genoemd zijn ook voor onze school van toepassing. Wij verwijzen u hiervoor naar de genoemde site.

Het bestuur is te bereiken via clusterdirecteur, dhr. K. (Krijn) van Putten, onder het volgende adres:

Lucas Onderwijs
Bezoekadres: Saffierhorst 105